Retourneren
Wettelijke bedenktijd van 14 dagen
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na de dag van ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten verschillen afhankelijk van de gekozen vervoerder en de afmetingen van het pakket. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Hoe meldt u een retour aan?
U kunt een retour aanmelden door binnen 14 dagen na ontvangst een e-mail te sturen naar service@kwaliteitwonen.nl. Vermeld hierbij:
- uw ordernummer,
- de producten die u wilt retourneren,
- de reden van retour (niet verplicht, maar helpt ons verbeteren).
Wij sturen u vervolgens een passende retourinstructie. Tevens kunt u een retourformulier hier downloaden.
Let op! Het retouradres verschilt afhankelijk van de leverancier van het product. Deze verstrekken wij nadat u contact met ons heeft opgenomen om de retour aan te melden. Ons KvK adres is GEEN retouradres.
Na het aanmelden van uw retour heeft u als consument vervolgens 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.
Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Voorwaarden voor retourzending
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Retourkosten
De retourkosten zijn voor rekening van de klant.
Wij vragen hiervoor begrip, omdat wij als Kwaliteit Wonen alle verzendkosten voor onze rekening nemen, inclusief de initiële verzending.
De klant kan zelf een vervoerder kiezen voor de retourzending, tenzij in onze retourinstructie anders wordt aangegeven (bijvoorbeeld bij grote meubelstukken waarvoor een afspraak nodig is).
Beschadigde of verkeerd geleverde producten
Ontvangt u een beschadigd product, ontbreekt er een onderdeel of heeft u een verkeerd artikel ontvangen?
Neem dan binnen 48 uur na levering contact met ons op via service@kwaliteitwonen.nl.
In zulke gevallen zijn alle kosten volledig voor rekening van Kwaliteit Wonen, en zorgen wij voor herstel, vervanging of een andere passende oplossing.
Terugbetaling
Na ontvangst en controle van de retourzending wordt het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen terugbetaald via dezelfde betaalmethode waarmee u uw bestelling heeft geplaatst.
Eventuele waardevermindering door beschadiging of gebruik dat verder gaat dan nodig is om het product te beoordelen, kan worden verrekend.
Uitzonderingen
Op maat gemaakte of gepersonaliseerde meubels vallen niet onder het herroepingsrecht en kunnen niet worden geretourneerd, tenzij er sprake is van een fout of beschadiging bij levering.
Heb je vragen over je retour?
Stuur gerust een e-mail naar: service@kwaliteitwonen.nl
We helpen je graag persoonlijk verder.
Bedrijfsgegevens:
Kwaliteit Wonen B.V. is een handelsnaam van VEER interieur & design B.V.
KvK nummer: 85524751
BTW nummer: NL863652761B01
Adresgegevens:
Maarsbergenstraat 416, 2546SZ 's-Gravenhage, Nederland
Contactgegevens:
E-mail: service@kwaliteitwonen.nl
Telefoonnummer: +31 (0)852129609
